28 Ağustos 2016 Pazar

İZMİR ÇIKIŞLI KURBAN BAYRAMINDA ESKİŞEHİR BURSA TURU

İZMİR ÇIKIŞLI KURBAN BAYRAMINDA ESKİŞEHİR BURSA TURU

1.GÜN: Saat 00:00 da Üçkuyular Shell benzin istasyonu önü , 00:10 Konak AKM önü, 00:30 da Karşıyaka Yunuslar ,00:45 Ege Üniversitesi Kampüs önü hareketimizlekonuklarımızı alarak Turgutlu-Salihli üzerinden gerekli molalarla sabah saatlerinde Eskişehir’e varıyoruz.
2. GÜN :  ESKİŞEHİR ‘in değişimine tanıklık etmeye başlıyoruz. Eskişehir günümüze kadar pek çok uygarlıklar altında varlığını sürdürmüştür. Üzerinde kurulan medeniyetlerden bazıları FrigyaBizansAnadolu Selçukluları ve Osmanlı İmparatorluğu‘dur. İlk olarak  Odunpazarı ve burada alacağımız çay molamızın ardından  Eskişehir’i keşfetmeyi sürdürüyoruz.   Porsuk  Çayı’ndaki  tekneleri izleyip,  çalışması halinde motorlarla gezme imkanı bulduktan sonra, Kurşunlu Külliyesi’ne gidiyoruz.  Orda içinde bulunan Lületaşı Müzesi,  Cam Sanatları Müzesi’ni geziyoruz . Buradan Balmumu Heykel Müzesi ve   Atlıhan  hediyelik eşya çarşısını, ünlü helvacıları ( Met Helvası, Nuga Helvası )  gezip alışverişlerimizi yapıyoruz. Sonrasında  Devrim Arabası’nı görüyoruz .  Oradan Kentpark adı verilen tamamen suni olarak yapılmış  bölgeyi gezip suni plaja şahit oluyoruz. Öğle yemeğimiz için Eskişehir’e özgü ünlü bir Çiğ börekçiye gidiyoruz. Yemek sonrası Sazova Parkı’na giderek Masal Şatosu’nu, yeni açılan dev akvaryumu ve   parkın diğer bölümlerini  geziyoruz. Gezimiz sonrası Otelimize geçiyor ve   yerleşiyoruz, akşam yemeğini otelde alıp istirahate çekiliyoruz ve isteyen misafirlerimiz termal otelimizin keyfini hamam ve havuza girerek çıkartabilirler.
3.GÜN: Sabah otelimizde alacağımız kahvaltının ardından   Turizm potansiyeli açısından İstanbul’dan sonra en önemli merkezlerden olan Bursa, tarihi eserlerinin zenginliği ile gözleri kamaştırmaktadır. Bursa ve İznik erken Hıristiyanlık ve Osmanlı Dönemi’nin eşsiz eserleri ile süslenmektedir. Osmanlı İmparatorluğunun ilk 200 yıllık döneminde diğer kentlere göre büyük gelişmeler göstermiş, bir çok mimari yapı ile süslenmiş, devrinin tanınmış medreseleri ile bilim aleminin merkezi , canlı bir ticaret şehri olmuştur. Tarihin izleri ve muhteşem mimari  Bursada  birleşmiştir.Sabah otelimizden alacağımız kahvaltımızdan sonra Bursa’da sırasıyla : Yeşil Türbe, Yeşil Camii, Ulu Camii , Kozahan kapalı çarşı gezimiz sonrası Karagöz ve Hacivatın mezarını görüp  İskender Kebap yemek için Restaurantımıza geçiyoruz. Sonrasında Osman Gazi, Orhan gazi Türbesini gezip  bir Kestane şekeri imalatcısından alış veriş yaparak  Cumalı kızık  köyüne hareket ediyor ( Kınalı kar dizisinin çekildiği yer.) buradaki gezimizin ardında orijinal Nike  malzemelerin üretildiği fabrikanın Outlet mağazasına uğrayıp ( Yeşim Tekstil ) çok uygun fiyata Nike mamüllerini alabiliyoruz. Mağazadan çıktıktan sonra otelimize dönüyoruz.  Akşam yemeği sonrasında arzu eden misafirlerimiz Bursa’nın eğlence semti Arap Şükrü’ye veya çarşıya çıkabirlirler.
4.GÜN : Otelimiz’de alacağımız kahvaltının ardından otelimiz’den ayrılıyoruz.Bursa’nın  gizli cenneti Gölyazı’ya ( Apollonia ) gidiyoruz. Burada Uluabat gölünün eşsiz lezzeti olan yayın, sazan ve turna balıklarından oluşan bir menü ile ( balıktabağı, salata, meze, meşrubat, tatlı su ve çay  ) öğle yemeğimizi aldıktan sonra 5 er kişilik gruplarla gölde 25 dk kayık sefası yaparak adaları geziyoruz. Gölyazı’nın eşsiz manzaralarını fotoğraflayıp buraya özel  kağıt helvasından yiyerek göl kenarında kahvenizi içebileceğiniz serbest zaman sonrasında yola çıkıp yine susurlukta  mola vererek  bir mandranın  satış mağazasına uğrayıp güzel İzmir’imize geri dönüyoruz.