28 Ağustos 2016 Pazar

İZMİR ÇIKIŞLI KURBAN BAYRAMI-KURBAN BAYRAMINDA KARA DENİZ TURU/4 GECE-5 GÜNDÜZ

İZMİR ÇIKIŞLI KARADENİZ TURU/4 GECE-5 GÜNDÜZ

İZMİR ÇIKIŞLI KARA DENİZ TURU/4 GECE-5 GÜNDÜZ
1:GÜN:15:00da Üçkuyular shell benzin istasyonu önü, 15:20 Konak Sabancı kültür merkezi önü, 15:40 Karşıyaka yunuslar, 16:00 Ege üniversitesi Bornova kampus kapısı (Manisa kavşağı) hareketimizle 7 günlük turumuza başlıyor, Afyon-Ankara yolu ile Samsun’a gelip Karadeniz’e ulaşıyoruz.
2.GÜN:Samsunda sabah saatlerinde Avusturyalı heykeltıraş Henry Kriphel tarafından yapılan ve dünyanın ağırlık ve denge unsuru açısından ikinci büyük heykeli olan Atatürk heykelinde bir fotoğraf molası veriyoruz,ATAMIZI 19 mayıs 1919 da İstanbul’dan Samsuna getiren ancak 1924 yılında hurdaya çıkarılıp  parçalanan BANDIRMA ( Panderma) gemisinin birebir ölçülerinde yapılan modelini içine girerek geziyoruz. Daha sonra Terme’de yer alan tesisimizde ördeklere ekmek atarak dere kenarında çaylarımızı içip , Orduya doğru Karadenizin güzelliklerini görüp rehberimizden bilgiler alarak yolumuza devam ediyoruz. Giresunu panaromik olarak seyredip geçerken Karadenizin tek adası olan Arietas ( Giresun) adasını görüp Trabzona devam ediyoruz. Trabzonda Ayasofya camii ve müzesini , KONSTANTİN KABAYANİDİS tarafından yapılan Trabzon halkı tarafından satın alınıp Atatürk’e hediye edilen ,Atatürk’ün vasiyetini burada yazdığı ve ölümünden sonra kızkardeşi Makbule hanımdan yeniden satın alınarak müze haline getirilen  Atatürk köşkünü gezerek Trabzonun ünlü gümüşcüsü Saray gümüşe gidiyor, Trabzon bileziği ve kazaziye yapımını görüp alışveriş yaparak konaklayacağımız otelimize gidiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.( ZARHA MOUNTAİN RESORT)
3.GÜN :Sabah kahvaltısı sonrası önce bıçakları ile ünlü sürmene ilçemize gidip ünlü bıçakcı Vahit ustada bıçak alışverişi yapıyor ve Rizeyi panaromik olarak gezerek gündoğdu köyünde Rize bezi yapımını görüp alışveriş yapıyoruz. Sonrasında Çayeli-Pazar –Ardeşen yolu ile fırtınaların  kol gezdiği Fırtına deresine giriyor ve bir alabalık  lokantasından sadece  burada bulunan kırmızı benekli alabalıktan yiyip muhlama ve laz böreğini tanıyoruz. Daha sonrasında Ayder yaylasına giderek  önce gelin tülü şelalesine  çıkıyor ve serbest zamanda bol oksijen alarak  bir yayla yürüyüşü yapıyoruz. Ayder gezimiz sonrası otobüsümüzle Çamli hemşine inerek  Belediye Şelalesini, çamlı hemşinin tek caddesi  olan  mecburiyet caddesini görüp burada bizi bekleyen minibüslerimize binerek Zilkale’ye yola çıkıyoruz. Eşsiz manzaralara sahip Zilkale yi  rehberimizden alacağımız bilgiler ile gezerek bol bol fotoğraf çekiyor ,minibüslerimizle yolumuza devam ederek Karadenizin eşssiz şelalerinden biri olarak PALOVİT şelalesine gidiyor fotoğraflarımızı çektikten sonra  TV deki Sevdaluk dizisinin çekildiği şenyuva köyüne geliyoruz. Köy kahvesinin eşsiz manzarasında  çaylarımızı yudumlayıp, yürüyerek Osmanlıdan kalan bir taş köprüye gidiyor bol bol fotoğraf çektikten sonra minibüslerimizle otobüsümüze gelip konaklamak için otelimize geçiyoruz.(AYDER YAYLASINDA YAYLACI OTEL)
4.GÜN: Sabah otelimizdeki kahvaltı sonrası Fındıklı Arhavi Hopa yolu ile Borçka’ya gelerek   bizi bekleyen minibüslerimize binip doğada bir tablo şekinde bulunan KARAGÖLE’e gidiyor manzaraya karşı çaylarımızı yudumlayıp arzu eden misafirlerimiz göl bisikleti ile gölde gezintiye  çıkabilirler.Serbest zaman sonrası yeniden Borçka’ya iniyor ve Çamburnunda Karadenize karşı eşsiz bir yemek yiyerekten  Of ilçemize gidiyor burada Çay fabrikasına girip çayın işlenişini görüyor ve Karadenizin çok özel çaylarından alabiliyoruz. Of ilçemizden , Çaykara ilçemize gelip minibüslerimizle bu gecelik kullanım eşyalarımızı alarak  2300 mt’ye doğru tırmanmaya başlıyoruz. İlk olarak Sultan Murat Yaylası’nda durup köy kahvesinde çaylarımızı içip Eğrisu Yaylası’na geçiyoruz. Burada bulutların üzerinden uçarcasına bir yürüyüş yapıp konaklamak için Limonsuyu Yaylası’na geçiyoruz. Akşam yemeği sonrası yörenin ünlü atma türkücüsü Mustafa Liman (Google’da izlemenizi öneririz) bizler için kemençeci Aydın ile otelimize gelerek kemençe ile hepimize ayrı ayrı türkülerini atıp bizleri gülmekten yerlere yatıracak. Türküler ve horon ile unutulmaz bir geceyi burada yaşayarak 2300 mt de uyumanın keyfini yaşayacağız.( Kardelen Hotel )
 5. GÜN: Sabah otelimizdeki kahvaltı sonrası minibüslerimizle yeniden Çaykara’ya gelip otobüsümüzle Haldizen Deresi’nin genişleyerek göl haline getirdiği ve dünyada tek ahşap yangın merdivenine sahip binayı barındıran Uzungöl’e çıkarak Şerah Köyü’nü ve Uzungöl’ü fotoğraflayıp Of’a, sahile dönüyoruz. öğle yemeğimizi yiyip  eski adı maçuka (eli sopalı) Maçka ilçemizden geçerek Sümela manastırı kapalı olmasına rağmen minibüslerle çıkarak manastırı dışarıdan gözlüyor, fotoğraflar çekip hamsi köy’e çıkıyor, Zigana dağlarında gezimizi sürdürerek konaklama yapacağımız otelimize geçiyoruz.( MAÇKA COŞANDERE )
6.GÜN: Sabah otelimizdeki kahvaltı sonrası Karadenizin en eski ve en önemli geçitlerinden biri olan Zigana geçidinden geçerek Gümüşhanenin Torul ilçesine bağlı, dünyanın sarkıt ve dikit oluşum sıklığı açısından ikinci mağarası olan karaca mağarasına gidiyoruz. Hayranlıkla ve büyülenerek gezdiğimiz mağaradan sonra kürtün barajında bir fotoğraf molası veriyor, ışıkkent yolu ile Tireboluya yeniden Karadeniz’e iniyoruz. Giresun’da kaleyi ve arietas adasını (panaromik) görerek Orduya geçiyoruz. Akşam yemeğimiz için Ordudaki otelimize yerleşiyor, akşam yemeğimiz sonrası teleferik ile eşsiz bir manzara izleyerek boztepeye çıkıyoruz. Boztepedeki serbest zamanımız bitiminde yeniden teleferik ile sahile inip, otobüsümüzle otelimize geçiyoruz.(KOTYORA OTEL)
7. GÜN  :  Sabah otelimizdeki kahvaltı sonrasında Samsuna gelerek panoromik bir Samsun gezisi yapıp Çorum ilimize geliyor, panaromik Çorum gezimiz sonrası Sungurluda yemek ve leblebi alışverişi yaparak yolumuza devam ediyoruz.Bin tanrılı kent olarak bilinen ve Hititlerin başkenti olan Hattuşanın kurulduğu topraklardan geçerek Ankara Afyon Uşak yolu ile İzmirimize dönüyor ve bir dahaki gezide buluşmak üzere bindiğimiz noktalarda ayrılıyoruz. Trabzon’un gümüşlerini, Gümüşhane’nin pestilini, kömesini, sironunu, Sürmene bıçaklarını, Rize bezlerini, özel Karadeniz çaylarını, hediyeliklerinizi ve CAN TUR ANILARINIZI almayı sakın unutmayın…